Mano pirmasis Antrojo Pasaulinio karo bombonešis

Posted by gonis | Posted in

Paskutines dvi ar tris savaites darbavausi su Avro Lancaster bombonešiu. Šį 1:72 mastelio modelį pagamino Revell. Modelio sudėtingumą gamintojai įvertino kaip didžiausią (5 lygis). Rinkinys susideda iš 257 detalių, o baigtas modelis turėtų būti 29,5cm ilgio ir 42,8cm pločio.

Truputis faktų apie Lancaster‘į:
  • Paskirtis: Sunkusis bombonešis
  • Gamintojas: Avro
  • Pirmasis skrydis: 1941 Sausio 8
  • Pašalinti: 1963
  • Pagaminta vienetų: 7377
  • Komanda: 7
  • Ilgis: 21,18m; plotis: 31,09m; aukštis: 5,97m
  • Svoris: nepakrauto – 16705kg, pakrauto – 29000kg
  • Varikliai: 4x Rolls-Royce Merlin XX V12, kiekvienas po 1280AG
  • Maksimalus greitis: 450km/h 5600m aukštyje

Konstravimą pradėjau detalių nuplovimu vandeniu su truputėliu Fairy. Tai padeda dažam geriau ‘priglusti’ prie pavirsiaus, nes formos yra padengiamos specialia medžiaga, kuri palengvina nulietų detalių išėmimą iš formų.


Konstruoti pradėjau nuo kabinos (turbūt atvirkščiai ir neįmanoma :D) ir nuo instrumentų panelės.


Kol džiuvo dažai ar tai klijai, nudažiau ir ‘susendinau’ vidines sparnų dalis (šasi), kurios matysis sukonstravus lėktuvą .


Po to LABAI ilgai vargau (ir vis dar vargstu) su fiuzelažu. O problema tame, kad norint jog nudažius nesimatytų detalių sudūrimo linijos reikia tas vietas nušlifuoti. Jei sujungime yra duobutė, ją reikia uzpildyti klijais ir palaukus kol klijai visiškai išdžius, nušlifuoti ta vieta. Būtent su duobutėmis ir vargstu, džiūdami klijai traukiasi ir užpildžius duobutę jos vietoj atsiranda kita – mažesnė.

Kadangi klijai pilnai išdžiūna tik per kelias valandas, tuo metu galiu konstruoti kitas dalis. Taigi dabar turiu sukonstravęs fiuzelažą ir sparnus bei variklius.

Kolkas tiekJ Pries pradedant Lancaster‘į konstravau Supermarine Spitfire balzos modelį, tai ir apie jį kažką parašysiu kelių dienų bėgy.